PL | EN
  • Aktualności
  • Ogłoszenia
  • Partnerzy
  • Publikacje
  • Projekty
  • UNEP
  • Zespół
  • O nas
Strona główna
Zarządzanie środowiskiem
Aktywna edukacja
Różnorodność biologiczna
Zielona gospodarka
Partnerstwo SDGs
Razem dla środowiska
  • Strona główna »
  • Cele Zrównoważonego Rozwoju »
  • Cel 4.
Cel 4. Dobra jakość edukacji

Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Wysokiej jakości edukacja stanowi podstawę dla polepszenia życia ludzi i zrównoważonego rozwoju. Dokonano znacznego postępu w zwiększeniu dostępu do edukacji na wszystkich poziomach oraz liczby kształcących się osób, zwłaszcza kobiet i dziewcząt. Ogromnie wzrosła liczba osób posiadających podstawowe umiejętności pisania i czytania, należy jednak podjąć dalsze wysiłki na rzecz zrealizowania Celu w zakresie powszechnej edukacji. Na przykład, chociaż w skali globalnej osiągnięto już równość chłopców i dziewcząt w dostępie do edukacji na poziomie podstawowym, to tylko niektóre państwa zrealizowały ten cel w odniesieniu do wszystkich jej poziomów.

Zadania >
4.1

Do 2030 roku zapewnić wszystkim dziewczętom i chłopcom ukończenie nieodpłatnej, sprawiedliwej, dobrej jakości edukacji na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym prowadzącej do efektywnych wyników w nauce, zgodnie z czwartym Celem.

4.2

Do 2030 roku zapewnić wszystkim dziewczętom i chłopcom dostęp do wysokiej jakości rozwoju we wczesnym dzieciństwie, opieki i edukacji przedszkolnej przygotowującej do rozpoczęcia edukacji na poziomie podstawowym.

4.3

Do 2030 roku zapewnić wszystkim kobietom i mężczyznom równy, przystępny cenowo dostęp do wysokiej jakości wykształcenia technicznego, zawodowego i wyższego, w tym do wyższych uczelni.

4.4

Do 2030 roku znacznie zwiększyć liczbę młodzieży i dorosłych, którzy posiadają odpowiednie umiejętności, w tym techniczne i zawodowe, potrzebne przy uzyskaniu zatrudnienia, znalezieniu godziwej pracy i rozwoju przedsiębiorczości.

4.5

Do 2030 roku wyeliminować nierówność płci w edukacji i zapewnić równy dostęp do edukacji na wszystkich poziomach oraz do szkoleń zawodowych dla najsłabszych grup, w tym dla osób  niepełnosprawnych, ludności rdzennej oraz dla dzieci w trudnej sytuacji.

4.6

Do 2030 roku zapewnić, by młodzież i znaczny odsetek osób dorosłych, zarówno kobiet jak i mężczyzn, nabyła umiejętność czytania, pisania oraz liczenia.

4.7

Do 2030 roku zapewnić, że wszyscy uczący się przyswoją wiedzę i nabędą umiejętności potrzebne do promowania zrównoważonego rozwoju, w tym między innymi przez edukację na rzecz zrównoważonego rozwoju i zrównoważonego stylu życia, praw człowieka, równości płci, promowania kultury pokoju i niestosowania przemocy, globalnego obywatelstwa oraz docenienia różnorodności kulturowej i wkładu kultury w zrównoważony rozwój.

4.a

Tworzyć nowe i poprawić stan istniejących już placówek edukacyjnych, które powinny  uwzględniać potrzeby dzieci, osób niepełnosprawnych, zarówno chłopców jak i dziewcząt, a także zapewnić bezpieczne, wolne od przemocy, inkluzywne
i produktywne środowisko nauczania dla wszystkich.

4.b

Do 2020 roku znacząco zwiększyć liczbę stypendiów dla obywateli krajów rozwijających się, w szczególności dla osób pochodzących z krajów najmniej rozwiniętych, małych państw wyspiarskich  i krajów afrykańskich. Stypendia powinny ułatwić rekrutację na wyższe uczelnie, w tym dostęp do szkoleń zawodowych, technologii informacyjnych i komunikacyjnych, programów technicznych, inżynieryjnych i naukowych w krajach rozwiniętych i rozwijających się.

4.c

Do 2030 roku znacząco zwiększyć liczbę wykwalifikowanych nauczycieli, w tym w drodze międzynarodowej współpracy w zakresie szkolenia nauczycieli w krajach rozwijających się, szczególnie w krajach najmniej rozwiniętych i małych państwach wyspiarskich.

Inicjatywy - Przyłącz się >

 

Zapraszamy do zaangażowania się w następujące inicjatywy:

EKOPREZENT – zrób prezent sobie i środowisku
Centrum UNEP/GRID-Warszawa
EKOLOGICZNY DOM – zrób prezent sobie i środowisku
Centrum UNEP/GRID-Warszawa
Warsztaty: Ekozagadka
Centrum UNEP/GRID-Warszawa
Konkursy przyrodniczo-edukacyjne
Centrum UNEP/GRID-Warszawa
Badawczo-Edukacyjny Program GLOBE
Centrum UNEP/GRID-Warszawa
Projekty >

 

Projekty Partnerstwa Razem dla Środowiska zrealizowane w ramach misji środowiskowych:

Konkurs: Młodzi Obserwatorzy Przyrody I
GLOBE GAMES 2017
UN Day 2017: Zdrowe środowisko – zdrowi ludzie
"Moja Rzeka"
Konkurs edukacyjny "Dzieci na tropie śmieci"
Program Ambasadorski Agro Ambasadorzy BASF – II edycja
UN Day 2018: Edukacja dla zrównoważonego rozwoju

WYBIERZ CEL
i poznaj dobre praktyki środowiskowe

Cel 1.Cel 2.Cel 3.Cel 4.Cel 5.Cel 6.Cel 7.Cel 8.Cel 9.Cel 10.Cel 11.Cel 12.Cel 13.Cel 14.Cel 15.Cel 16.Cel 17.
DO GÓRY
Zostań darczyńcąSkorzystaj z naszych usługWspółpracuj w projektachZgłoś się na praktykiZostań wolontariuszem
Nawiąż współpracę v
UTRZYMAJ
KONTAKT
Zapisz się do naszego newslettera.
Proszę wpisać prawidłowy adres e-mail
Wysłanie formularza oznacza
akceptację warunków newslettera.
TEMATY
(A-Z)
  • Cele Zrównoważonego Rozwoju
  • Centrum Doskonałości eduGIS.pl
  • COP21
  • Dyrektywa INSPIRE
  • Edukacja ekologiczna
  • Geoportale
  • GIS w gminie
  • ICT w zarządzaniu środowiskiem
  • Kampanie społeczne
  • Konwencja Karpacka
  • Mapy
  • Natura 2000
  • Open Source GeoLAB
  • Partycypacja społeczna
  • Planowanie przestrzenne
  • Program Copernicus
  • Program GLOBE w Polsce
  • Raporty UNEP z serii GEO
  • Szkolenia dla nauczycieli
  • Szkolenia GIS
  • Umiejętności cyfrowe
  • Usługi ekosystemowe
  • Zielona infrastruktura
  • Zmiany klimatu

Centrum UNEP/GRID-Warszawa | Zakład Narodowej Fundacji Ochrony Środowiska
ul. Sobieszyńska 8, 00-764 Warszawa | tel. +48 22 840 6664 | e-mail: grid@gridw.pl
NIP: 522-000-18-89 | REGON: 001361852-00037 | KRS: 0000057779

Polityka prywatności

© Centrum UNEP/GRID-Warszawa 2019