Zmierzanie ku zeroemisyjności oraz konsekwentne zmniejszanie swojego negatywnego wpływu na środowisko stanowią nowy kierunek dla coraz większej ilości przedsiębiorstw.4 listopada na portalu dziennika “Rzeczpospolita” w ramach cyklu Walka o klimat została opublikowana debata pt. „Zrównoważony rozwój firm. W jaki sposób biznes powinien zaangażować się w walkę ze skutkami zmian klimatu”. 

W gronie ekspertów znalazła się dyrektor UNEP/GRIP-Warszawa, Maria Andrzejewska, która podkreślała jak ważne jest intensywne ograniczanie emisji gazów cieplarnianych i zahamowanie wzrostu temperatury na poziomie ok. 1,5 st. C (w stosunku do okresu przedindustrialnego). Dla firm, które już zdecydowały się na wprowadzenie zmian wprowadzone innowacje są nie tylko źródłem poprawy wizerunku, ale również realnego rozwoju. "(...) Okazuje się, że ekologia może iść w zgodzie z ekonomią" – podkreślała Maria Andrzejewska w dyskusji. 

Debata prowadzona przez Michała Niewiadomskego z „Rzeczpospolitej" uczestnicy poruszyli także kwestie zmian w sferze opakowań, łańcuchach produkcji oraz świadomości konsumentów, którzy coraz częście zwracają uwagę na zrównoważone cechy kupowanych produktów. 

Relacja z debaty oraz jej nagranie są dostępne na stronie internetowej dziennnika.