Rozpoczęła się druga edycja Hackathonu Ecocraft—projektu, który ma za zadanie wprowadzić do gry Minecraft prośrodowiskowe komponenty. Swoich sił w dwudniowym wyzwaniu mogą próbować osoby dorosłe, które potrafią programować w języku Java oraz rozumieja potrzebę włączenia pro-ekologicznego myślenia do naszego funkcjonowania w świecie. By dołączyć do Hackathonu, należy zarejestrować kilkuosobowy zespół i wykonać zadanie rekrutacyjne.

Edukacja ekologiczna jest kluczowym narzędziem zwiększania świadomości oraz osiągania Celów Zrównoważonego Rozwoju. Postulat szerszego uczestnictwa obywateli w zrównoważonym planowaniu przestrzeni miejskich zawiera się w Celu 11--w budowie zrównoważonych miast i społeczności, a także Celu 7, dotyczącym czystej i dostępnej energii. Edukacja ekologiczna, to również edukacja dobrej jakości (Cel 4) i budowa silnych instytucji (Cel 16). Rozpoczęty właśnie Hackathon Ecocraft ma szanse zrealizowac wszystkie wymienione cele. Dzięki udziałowi w wyzwaniu, możesz dotrzeć do ogromnej społeczności graczy z proekologicznym przesłaniem.

Rekrutacja: 6 czerwca do 19 czerwca

Wybór zespołów zakwalifikowanych do Hackatonu: 20 czerwca

Warsztaty dla zakwalifikowanych zespołów: 21 i 22 czerwca

Hackaton Ecocraft: 23 i 24 czerwca

Prace nad wdrożeniem rozwiązań: czerwiec—sierpień

Nagrodzenie zwycięzców: wrzesień.

Dołącz do wyzwania i rozwiń swoje umiejętności
Jesteś pełnoletni i lubisz wyzwania? Umiesz programować w języku Java? Zbierz zespół i weź udział w projekcie, który nie tylko będzie intelektualnie stymulujący, ale także będzie miał wpływ na przyszłość. Bo właśnie o to chodzi w Ecocraft! Zarejestruj się i stwórz wtyczkę, która rozszerzy Twoją ulubioną grę—Minecraft.

Jak to będzie działać?
Wykorzystując wirtualną kopię realnego świata, uczestnicy w ciągu 24 godzin tworzą plugin do Minecraft w tematyce ekologii i zrównoważonego rozwoju. Efekt pracy powinien zawierać:

  • opis pluginu (idea i zasada działania)
  • pliki konfiguracyjne pluginu
  • dokumentację wtyczki (instrukcja instalacji i korzystania z pluginu, ew. materiał video)

W czasie udziału w projekcie zawodnicy mogą skorzystać ze wsparcia ekspertów. Następnie wszystkie zespoły zaprezentują efekty swojej pracy. Najlepsze pluginy zostaną nagrodzone i, co najważniejsze, wprowadzone do gry! Na trzy najlepsze zespoły czekają nagrody pieniężne—w sumie ponad 30 000 zł.

Organizatorem Hackathonu Ecocraft jest Koźminski Business Hub w partnerstwie z Microsoft, Bankiem Millennium oraz TAURON, przy wsparciu merytorycznym ze strony Centrum UNEP/GRID-Warszawa oraz Instytutu Polska Przyszłość im. Stanisława Lema.

Centrum UNEP/GRID-Warszawa od lat angażuje się we wprowadzanie komponentów środowiskowych do Minecraft--drugiej, najchętniej kupowanej gry komputerowej wszech czasów., a UN Environment Programme wspiera i promuje globalne wykorzystanie Ecocraft oraz upowszechnianie używania otwartych zasobów danych na temat zasobów środowiska, w celu podnoszenia świadomości oraz w procesach decyzyjnych.