Do 15 czerwca zbierane będą deklaracje uczestnictwa w projekcie PULCHRA – inicjatywie, w której dzieci i młodzież szkolna wspólnie zastanawiać się będzie nad sposobami tworzenia przyjaznych dla ludzi i środowiska obszarów miejskich.

„Science in the City: Building Participatory Urban Learning Community Hubs through Research and Activation” – tak brzmi pełna nazwa międzynarodowego projektu, którego polskim partnerem jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Stanowić on będzie praktyczną realizację idei open schooling – funkcjonowania szkoły jako otwartej przestrzeni edukacyjnej oraz forum wymiany wiedzy i doświadczeń, w której działania realizowane przez młodzież mają bezpośrednie odniesienie do aktualnych wyzwań stojących przed lokalną społecznością.

Przestrzeń ta dostępna ma być również dla starszych mieszkańców i pełnić funkcję centrum spotkań i dyskusji/debat na ważne dla danej społeczności tematy – przestrzeni pozwalającej na łączenie funkcjonowania szkoły z doświadczeniami organizacji z sektora edukacji nieformalnej i pozaformalnej.

Placówki biorące udział w projekcie (50 wybranych szkół z 10 krajów Europy) otrzymają m.in. wsparcie eksperckie oraz bezpłatny dostęp do nowatorskiej platformy edukacyjnej online z materiałami oraz aplikacjami edukacyjnymi

Zastosowane w praktyce będą na niej również innowacyjne rozwiązania oparte o metody zdalnej obserwacji środowiska czy narzędzia nawigacji satelitarnej, prowadzące uczestników przez cały proces realizacji projektu edukacyjnego.

Spośród aplikujących do udziału szkół zaangażowani w PULCHRA eksperci wybiorą pięć, które od września dołączą do programu.

Projekt uzyskał wsparcie finansowe z unijnego programu Horyzont 2020.